Syjunta

Jag försöker få sy lite, men svärmor flydde så jag är själv med Märta. Jag har inte världens tålamod. Kan bero på att jag inte ätit än idag. Jag har först mått illa, och sen inte haft tid. Böken-Fröken kräver all min uppmärksamhet. Och när hon inte gör de så vill jag göra andra saker. Gå på marknad, sortera trådrullar och lite sånt. Jag glömmer så lätt att äta, men märker när jag börjar skaka och är arg att de va en stund sen.
Aja. Skitsamma.
Gårdagen då. Ja, hujedamig! Aldrig någonsin har jag väl vart på en sån rolig fest! Livemusik och sång hela kvällen. Hysteriskt och vansinnigt otroligt trevligt!
Det tackar vi för!
Nu kollar jag på Kalle Moreaus, min idol, på ettan. Sötare gubbe får man leta efter! Jag har fröken-böken i knät, då är hon nöjd. En liten stund åt gången iallafall. Och ja, jag inser att ni sitter och skrockar och säger "mahahaha va va de jag sa? Ungen är inte så snäll som hon trott och nu börjat de bli kämpigt för Isa, mihihihi!" och ja, lite så kan de vara. Men, hörni, hur länge åt gången förut har livet varit lätt för mig i ett svep då? Så ett par timmars bök gör mig inte så mycket, det är faktiskt lite mysigt att det enda som duger är att ligga i famnen på mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0