Grillspett & förlossning

Åh, igår så åt vi grillspett. Rickards mamma var här med sin man, världens bästa Göran, så vi slog på stort,
Så jäkla, jäkla gott va de!
Till det åt vi nåt ännu godare, färskpotatis!
Alltså, få saker som finns i Sverige är så goda som färsk jopp alltså.
Gudars så jag åt!
Till efterrätt vart det jordgubbskaka och melonglass, det var, ja Lööööövliiiii.
Vet ni att jag avskyr flugor och andra småkryp? Och i vanliga fall brukar dom avsky mig tillbaka.
Men med alla M-B hormoner jag har i mig, så har dom ändrat åsikt.
Myggen älskar mig, alltså, verkligen ÄLSKAR mig.
Dom låter mig inte vara ifred en sekund, så jag vill knappt vara ute.
 Men jag ska trotsa dom snart och gå ut och sätta mig och vänta på maken, och älskade lillebror som kommer och hälsar på!

Sen ska jag uppdatera lite om förlossnings besöket vi var på.
Jag har inte öppnat mig, jag har förvärkar och ska ta det lugnt.
Men min livmodertapp har blivit längre!
Bara bra nyheter!
Sen frågade dom mig om jag ville åka hem, eller om dom fick lägga in mig.
Jag drog som en avlöning. Nästa gång jag ska åka in, då ska jag ha med mig en bäbis hem.
Helst Maj-Björn också, men krisar det kan jag säkert stjäla med mig nån annans.
Jag tänkte genast ut och jobba på hemtjänsten, men Rickard sa nej.
Så jag är hemma ett tag till, och blir tjockare och duktigare för varje dag som går.
Idag har jag faktiskt lyckats vara en riktig hacker, och varit jätteosams med katten.
Ja, varje dag är en chans att lära sig nåt nytt!
Eller, vad säger ni?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0