Sparkelstinskin

Ska inte barnen bli lugnare ju längre man går i graviditeten?
Inte våran!
Den är väl som mamma, tvärtom redan från början.
Om jag får bygga ihop mitt barn själv, då vill jag självklart att en får det bästa från båda sidor.
Min önskelista ser ut såhär, på en flicka : Rickards melerade ögonfärg,men gärna med lite blått i, min hårfärg, Rickards lockar, Rickards ben, mina armar och händer, mina fötter och sen min längd.
På en pojke : Rickards ögonfärg, hans hårfärg, mitt raka hår, Rickards kroppsform, formen på mina fötter (ja, Rickards fötter är fulare än mina) och Rickards längd.
Jag är ganska säker på att min beställning inte går att skicka nånstans, sen blir jag lika glad om barnet ser ut som en böandning mellan Gollum och en ungersk grottbrotterska.
Men, fick man plocka ihop som man ville ha det själv.
Och det här handlar nog mer om hur jag själv skulle vilja se ut, jag har mycket jag skulle vilja ändra, som tex att jag vill ha lockigt hår och ha smalare ben, bara sånt som jag int ekan göra nånting åt. 
Ja, jag vet att man kan permanenta, men jag vill ha det lockigt alldeles naturligt.
Rickard skulle kunna göra nästan vad som helst för att få ha rakt hår, även när han sparar ut.
Så lugna er innan ni hetsar upp er, jag veeeeeeeeet att jag inte kan göra nånting åt hur den ser ut, jag veeeeeeeeeeeet att det inte gör mig nånting hur den ser ut och jag veeeeeeeeeeet att jag kommer älska den.

Nej, nu har den sparkat loss så länge så nu ska jag ta och slå ikull mig, våran timlånga promenad igår tog knäcken på mig!
Men skönt va de!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0