Själv är bäste dräng

Tv4 Fakta, vilken jäkla kanal! Oh mi lööv!
Sjukhusprogram, dokumentärer och nästan bara bra program, hela dagarna.
Den rullar på ganska fint här hemma.

Något mer jag kommit på att jag älskar, det är Icas egna saft, smaken Citron & Lime, den är så god, och har samma syra som lingonsylt, och är det nåt som är gott så är det ju lingonsylt!
Rickard gillar den han med, men vi kan inte blanda ått varandra.
Jag vill ha normalstark saft, sådär att det inte bränner i hjärnan när man dricker, så jag skvimpar i kanske en halv centimeter i glaset, och sen på med iskallt vatten.
Rickard, han fyller på halva glaset (minst, i min värld) och sen toppar han med lite vatten uppepå, och så dricker han.
Han blandade till mig, det smakade ju nässpray, eller det funkade iallafall som nässpray.
Nej, man är nog själv sin bästa dräng!

Häromdagen så sa Rickard att Maj-Björn gärna får börja komma nu, snart iallafall.
Men jag har inte fått nån förklaring om han vill att den ska komma halvvägs, eller bara sträcka ut en näve, vinka och ropa "tjena morsan och farsan! Jag heter...".
Så jag funderar, jag vill ju gärna ha ut hela på en gång, kan bli svårt att gå med halva hängandes ute i 2-3 veckor till.
Ser ni, jag är så negativ!
Jag bara letar problem! Jag skulle ha Rickards positiva syn på livet istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0