Kräftpremiär!

Idag är jag så vansinnigt sugen på skräpmat, eller inte skräpmat kanske.
Men mat med mycket grädde och fett i.
Kanske en potatisgratäng med morötter i?
Eller A och M's hemgjorda tortillias?
Fast dom hemgjorda tortilliasarna är nog nästan nyttiga, massa grönsaker iallafall.
Men ikväll, då är det kräftpremiär!
Vi ska gluffsa i oss massor av kräftor hos herrskapet L, mest troligt får vi stryk i labyrint också.
Vi brukar få det, nämligen.
M, hon vägrade spela spel först, men sen vann hon, så nu får vi stryk varje gång.
Men vi låter henne bara vinna, egentligen, det är inte alls så att hon vinner för att hon är duktig.
Nej nej, vi ställer upp, som snälla släktingar och fuskar, så hon vinner.
Gulligt va?

Bara MacGyver är slut för idag ska jag skutta ner och göra en eld, för idag ska jag ta en rejäl långdusch.
Jag funderar tillochmed på att ta ett bad, nog vore jag värd det allt?
Lägga mig och mysa, med en bok.
Jag tror Maj-Björn skulle gilla de faktiskt, om det är lagom varmt förstås.
Det är så skönt ibland med en riktig tvagning, som ett bad, eller ett bastubad.
Men sätta igång bastun orkar jag inte, inte när jag är ensam.
Törs jag äta innan jag badar tror ni? Eller får jag kramp då?
Jag menar, i vårat enorma badkar kanske jag drunknar om jag äter innan?


Kommentarer
Postat av: Maria

Hahaha Isa, bara att låta mig bli tillräckligt trött så vinner jag ej! ;)

2011-07-15 @ 13:57:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0