Klappträn.

Alltså, förlossningens dagavdelning. Vilka stjärnor!
När man är van med IVF kliniken proffsighet och yrkeskunnande, och sen kommer man dit.
Man blir mörkrädd.
Igår så ringde jag upp då jag trodde jag sipprade lite vatten, jag ville bara få höra att det inte va nån fara och att, ja va sjutton som helst.
Typ, ta en alvedon och gå och lägg dig, eller nåt.
Men nejdå, Ojojoj, kom upp på en gång!
Vi åker upp, Rickard är toknervös, han kör tillåmed lagligt, heeela vägen!
När vi väl kommer upp får vi ligga med en ctg kurva, har sammandragningar, så förvånande, och sen en gynundersökning.
Där har det då inte gått nåt vatten, sen får jag höra "Och vi hade inte gjort nåt ändå, vill den komma så får den det".
No shit sherlock!
Det sa dom för 1,5-2 månader sen med.
Varför skulle jag upp ens en gång?
Tror ni jag kan bli förlöst av Ingela och Staffan på kliniken istället?
Nog vore det en bättre idé?!
Nu ska jag äta lyxlunch, pasta och hästkorvssallad.
För Häst passar bäst på mackan, som mina kära bröder brukade säga när jag va hästtjej!


Kommentarer
Postat av: ullis

fördel med häst på macka är att den inte bajsar och så, men inte är den speciellt rolig att rida på ^^,

2011-07-13 @ 15:04:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0