Insiktsfulla Isan!

Jag har en släkt fylld med intelligenta personer, så är det bara.
Alla tillför npgot speciellt, något som bara dom kan ge just mig.
Som min svärfar Janne.
Janne har lärt mig en av de viktigaste lärdomarna jag någonsin fått.
Han har förklarat och fått mig att förstå att dom människor man blir irriterad på, och inte tycker om, det är dom människor man inte förstår varför dom gör som dom gör.
Alla människor har en historia, och alla har en anledning till varför dom handlar på olika vis i olika situationer.
Ingen människa gör saker utan anledning, det finns alltid något som ligger bakom.
Det finns dom som alltid blivit servade med allt dom velat ha, och dom som är i andra lägret och fått slita som en hund för allt.
Det visste jag redan, och förstog faktiskt med. Det som Janne lärt mig är att alla människor där emellan också finns.
Det finns inte bara två läger. Det finns ungefär en miljon läger.
Eller 9 miljoner läger, om man ser till bara Sverige, ser man till resten av världen, ja ni fattar..
Så tack Janne, för att du fick mig att komma till insikt!

Nu så ska jag kolla på dumma danskar och njuta lite av ensamheten innan jag tar tag i dagen och börjar boa lite.
Dagens projekt är antingen att måla, eller putsa fönster.
Jag tror det blir att måla, det är bara så mycket roligare!
Sen tror jag att det behöva att få i ordning sängen också, och det går inte förrens den är målad,
Så, shapp shapp nu Isan, ta dig i kragen och gör lite nytta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0