Hur funkar det egentligen?

Nu så har jag haft djupa funderingar för mig själv igen.
Jag har tänkt på det här med rökning.
Många rökare slutar röka när dom blir gravida, oerhört starkt, tycker jag, men även en självklarhet.
Sen är man gravid i en halv evighet ungefär, eller nej. En hel evighet är man gravid, MINST.
Och efter den här enormt långa tiden, då börjar dom röka igen.
Hur sjutton går det till?
Är nikotinbehovet så oerhört starkt att det sitter i i nästan ett års tid?
Och märk väl nu, jag klagar inte, jag frågar.
Jag har aldrig varit beroende av nånting, så jag vet liksom inte hur det funkar, hur hjärnan ställer sig liksom.

Jag har precis kommit från barnmorskan, eller precis och precis, jag har talat i telefon, lagat lite mat, kollat ett däck och ätit emellan. Nu kollar jag på "en unge i minuten". Peppar mig lite liksom.
Eftersom nu ligger M-b lååångt ner och är fixerad, eller ja, de va den sist med, men iallafall, så kanske det är bra att förbereda sig.
Förlossningsbrevet är klart, mensvärken är här och jag har bestämt att vi ska ha med en kylbag till förlossningen.
Där i ska jag ha riktigt kallt hemma vatten, stadsvatten smakar skit, och så mackor.
Jag älskar mackor.
Har jag tur kan jag säkert lura nån att göra mackor åt oss, det är jag väl värd?
Jag vill ha ost, skinka, sallad och inlagd gurka i god modell, och med sallad menar jag SALLAD inte grönsaken SALLAT.
Fattar ni?
Inget snuskigt godis, jag vill ha smörgåsar!
Nej, nu ska jag ta och byta om, sängjäkeln SKA bli klar idag, om jag så ska föda i garaget!


Kommentarer
Postat av: Ida

Eftersom jag själv slutade och fortsatt vara rökfri efteråt så vet jag inte :-) Resonerade som så att har jag hållt upp i 9 månader så kan jag fortsätta hålla upp!

2011-07-20 @ 08:00:45
URL: http://trolltoka.blogg.se/
Postat av: Therésa

Håller med ovan talare lite... but why? Liksom. Bara för att man kan, i guess.

2011-07-20 @ 22:09:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0