De 3 gulligaste sakerna nån någonsin gjort.

Okej, innan förkylningsklubban slår mig medvetslös så ska jag pula ihop inlägget jag lovade.
Jag har funderat hela eftermiddagen på vad de 3 sötaste sakerna människor gjort för mig, och konstigt nog är det pojkar som gjort de 3 sakerna jag nu ska lista.
Alla vart så förvånade, erkänn.

På tredje plats (trumvirvel & fanfar): Det måste vara när vi var i fjällen, hela familjen, jag var ihop med Andreas, detta är alltså, på ett ungefär, 100 år sedan. I fjällen har dom blåa vägpinnar, istället för röda, som vi har här hemma. Självklart ville jag ha en, som ett härligt minne från våran semester. Så på vägen hem stannar pappa bilen och Andreas kastar sig ut och rycker upp en som vi sen försöker packa in i bilen.
Vägpinnar är jäkligt långa, bara så ni vet, men den gick faktiskt in i våran Lexus (toyota corolla från 92, men säg inget till pappa).
Jag ser själv hur himla töntigt det låter, men just då var min största dröm att få en sån.
Högst upp på min önskelista stog just då, en blå vägpinne.

Andra plats (samma procedur med fanfar och trummor som tredjeplatsen) : Det måste gå till Johan, jag kanske var 12-13, alltså bra mycket yngre än vid vägpinnehändelsen. Vi var tillsammans ett tag, kanske en vecka, kanske lite mer. Det var över julen, han måste nog vart den mest romantiska människan på denna jord, jag hoppas jag inte förstörde honom helt. Jag fick ett silverhjärta i ett halsband av honom, och dessutom skjuts överallt, på hans moped. Alltså, gissa om det slog högt att han hade MOPED.
Självklart lyckades jag göra slut, ge tillbaka halsbandet och krossa hans hjärta totalt (förlåt Johan!).
Men, det spelade ingen roll för gullponken, vart jag än gick i flera veckor hörde jag brummandet av hans moped, han såg till så att jag tog mig hem, varje kväll. Snacka svärmorsdröm!

Men förstaplatsen, den vet jag precis vem det ska gå till (släng på lite konfetti på trumpeterna och trummorna nu, tack). Första platsen på gulliga saker någon någonsin gjort för mig går till : Ja, min alldeles egna lilla man, älskade Rickarden. Han kvalade in sig stort igår kväll. Min bror var hit, självklart vart vi osams. Jag var trött, slut och kanske, kanske, kanske är liiiiite känslig och tyckte att min älskade bror stövlade på som att han var en elefant i min sköra kristallvas butik, att han tyckte samma sak, det brydde jag mig mindre om.
Det hela slutar med att brorsan går ut och tvättar bilen, det han skulle göra här, och jag sätter mig gråtandes i badkaret, och duschar med kallvatten.
Nu undrar ni vad gullgubben gjorde för att vinna denna högt åtråvärda plats på min lista?
Jo, han gick ut och berättade för brorsan att jag är lite känslig, lite trött och slut och redde upp röran.
Sen vågade han sig upp, knackade på, väntade på ett "kom in" och sen satt han på toaletten, och tröstade mig.
Trots att han med största säkerhet förstog brorsan bra mycket bättre än mig, så tröstade han.
Han strök mig i pannan och lät mig storgråta.
Och det mina damer och herrar, det är bannemig det sötaste någon någonsin gjort för mig.
Han tog hand om mig precis som jag behövde tas hand om, när jag behövde tas hand om.


Kommentarer
Postat av: Ida

Helt underbart ju! <3

2011-07-09 @ 21:59:43
URL: http://trolltoka.blogg.se/
Postat av: Therésa

Nicke hjälpte mig på med foglossningsbältet i dag, det är kärlek det.

2011-07-10 @ 19:48:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0