"I rapped you in paper and lacked"

Vet ni vad jag vill?
Jag vill sååå gärna visa upp alla julklappar jag köpt i år utan "paper and lack".
Meeeen, de kan jag ju inte göra, hur snällt vore det mot dom jag handlat till?
Dessutom vill jag klä granen, NU.
Men, jag står emot suget än.
Ett litet tag till, typ tills ikväll då jag handlat klart det sista.
Men de är bara några få kvar.
Jag hoppas dessutom att jag tills jul har lärt mig alldeles själv hur man skickar in bilderna från kameran till datorn.
För då kan jag visa er kort på Märtas första tand, den kom i lördags på 4 månaders dagen.
På hur hon lärde sig sitta, igår.
Och på en hel massa mer.
Sjukt duktig dotter är hon.
Och gissa om jag har ett mördande dåligt samvete som har varit irriterad för att hon har bökat sista veckorna?
Usch, jag är en urkass mamma ibland.
Man längtar så länge efter henne, sen så tryter tålamodet på bara 3 veckors bökande.
Ja, sämst kan man kalla mig.
Men, jag försöker.
Jag gör verkligen så gott jag kan.
Och jag överröser den lilla pratkvarnen med kärlek.
Och julklappar.
Just nu sitter hon hos morbror som är hemma och sjuk från skolan, dom myser till MacGyver.
Är de mammas tjej eller är det liksom?

Kommentarer
Postat av: Maria

Nämen hej Isa. Tack för att du kikade in på min blogg och för att du köpte ängel av mig =)



Jag vill också visa alla julklappar på bloggen, speciellt de jag gjort själv, men det går ju inte.



Oj, en tand vid 4 månader. Det var tidigt. Vår son fick sin första på julafton förra året, då var han 9,5 månad. Tänk vad olika det kan vara!



Jag kikar in och tittar på din julgran när den har kommit upp. När brukar ni sätta upp eran?

Vi gjorde det för länge sedan. Det är det finaste pyntet vid jul tycker jag, så jag kan leva med att den står där ett tag!

2011-12-19 @ 14:36:28
URL: http://marai.blogg.se/
Postat av: Anna

Hejsan!! Vi träffades på mamma/barn träffen i Hedemora å sen hamna jag på din blogg av en slump:) hur sOm helst. Jag är säker på att du gör så gott du kan. Man är inte mer än människa. Mitt tålamod är inte det längsta, speciellt inte om nätterna! Men sen kommer det en kram eller en puss från min "stora kille" eller ett litet leende från den minsta. Då är allt glömt å det urusla samvetet kommer som ett brev på posten.. Och man känner sig som en kass morsa, Men vi är alla den allra bästa mamman för våra barn <3 kram!

2011-12-20 @ 08:27:14
URL: http://frusommar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0