Det viktigaste

Hej! Vilket bra inlägg! Jag liksom många andra har följt Drömmen om ett barn. Jag beundrar dig för att du verkar vara en så stark kvinna som vågar vara dig själv. Tyvärr hör det inte till vanligheten. Jag undrar lite om du funderar över hur du kan föra vidare det här fina till din dotter? Jag har själv en tjej på snart 6 mån och jag tänker mycket på hur jag ska hjälpa henne till att bli en stark och självständig tjej som vågar ta plats. Något som jag själv tyvärr är väldigt dålig på. Vore roligt att höra hur du funderar över detta! Din dotter har en fantastisk förebild i dig!
Den här kommentaren fick jag för ett tag sen, av Marthina och Juni.
Jag har funderat oerhört mycket över det och inte vetat hur jag ska ställa mig till frågan.
Dessutom vart jag väldigt rörd, för jag tyckte det var en fantastisk komplimang.
Jag har nog lärt mig, genom allt jag gått igenom i mitt ganska korta, men stundvis väldigt hårda liv, att det enda sättet att kunna tackla allt livet har att bjuda på är att vara sann mot sig själv.
När livet har varit hemskt mot mig, tacklade jag det förut genom att vara ännu hemskare.
Sen hittade jag den jag är, jag märkte hur jag egentligen ville vara och försökte stöpa om mig.
Det insåg jag snabbt att det inte gick.
Jag är den jag är, både på ont och gott och det gäller att få insikt om det.
Sen är nog det vikitgaste jag kan föra vidare till Märta att om människor har problem med vem du ÄR och inte vad du GÖR så är dom inga människor att ha kvar.
Det är såhär, att det är den du ÄR som är det viktiga.
Det spelar ingen roll vad du gör, egentligen.
Du kommer aldrig att bli älskad av alla, du kommer aldrig göra alla nöjda.
Det kommer aldrig hända att alla på denna stora jord tycker att du är både snygg, smart och trevlig, samtidigt.
Och det gör ingenting, det spelar absolut ingen roll.
Om jag hasar runt i mina lortiga mjukisbrallor och bäbiskräks i håret på affären, vad spelar det för roll?
Dom människor som fnyser åt mig och inte ens ger mig en chans att visa vem jag är, dom är inte värda mig heller.
Fyll ditt liv med människor som gör dig glad, som ger dig en positiv syn på saker, som lyfter dig när du är låg, och sänker dig när du blir högfärdig.
Var tacksam och ödmjuk.
Du vet aldrig vilka du förlorar, och när du förlorar dom.
Och lev varje dag, sann mot dig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0