De ska va gött å leva

Märta fick, på ett ungefär, en miljon paket igår.
Hon öppnade alla själv, hon tog tag i papperet och rev till, hon rev och rev tills hon fick fram de som var i.
Sen på nästa.
Vitt papper är roligast, eller finast, eller godast, vi vet inte vilket riktigt.
Hon fick jättefina kläder, sparbössa, en tomte, massa dregglisar, strumpor, handduk och en kattbok.
Och massa mer.
Ovanpå det så fick hon dessutom presenter av farmor som vart i USA, det var noga att det inte var julklappar.
Så då fick hon också fina kläder, och conversen som jag visade igår.
Så jäkla tuffa.
Ja, hon fick en bärmes också!
Ja, hur mycket som helst, det här är det jag bara drar som jag minns sådär.
Hur mycket fint som helst, bara bra grejer.
Ja, ett fårskinn och mumingrejer också!
Ja, ni ser, hur mycket bra grejer som helst.
Själv fick jag 3 till alldeles underbara muminmuggar, Kent har jagat dom i 3 månader, och så fick jag dom.
Snacka om kärlek.
Och så fick jag böcker, Petttson får julbesök och superhjältinneboken.
And it goes on and on.
Vi har julklappar i hela huset.
Varför jag ordbajsar såhär mycket med Märta på golvet och Beethoven på tvn är för att jag vill bara berätta hur himla tacksamma vi är.
Den bästa julen någonsin!
Dessutom fick min tremänning en son igår.
Livet är bara för bra ibland.

Kommentarer
Postat av: Jasmin - Mamma till Angelina

Härligt :) God jul!

2011-12-26 @ 02:45:00
URL: http://jassisa.blogg.se/
Postat av: 113

Hej på Dig/ ER!



Jag följde drömmen om ett barn och jag är sååååå otroligt glad för er skull! Själv fick vi aldrig chansen att göra ivf, vården ansåg mig för överviktig och tyckte "gå ned i vikt, så får du hjälp sen". Helt hänsynslöst. 3½års "slit", att försöka bli med barn sliter på en.



Jag vet hur det är att vara ung och tro att "det bara är att skaffa barn" också går det inte!



STOR KRAM till er!!!

2011-12-28 @ 16:03:24
URL: http://hundratrettonkilo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0