Törs man?

Alltså, det finns så många otroligt bra citat. Men ett jag kan referera till jämt och alltid tycker är lika bra är "Mod är bara vad den fege tar till när han inte törs". Det är från pistvakt, och så jäkla bra!
Precis så känner jag, jag är bara modig när jag egentligen inte törs, när jag inte vågar, när jag inte riktigt litar på att min ankarhake sitter stark där jag satt den.
dom gånger jag alltid vågar däremot, det är när jag vet att bogserlinan runt midjan på Rickard sitter som den ska, så vad jag än kastar mig in i, kommer jag tillbaka med ett ryck. Och han står där, stark och stadig, som han alltid har gjort.
Jag törs allting jämt, för det är ju då jag tar till modet. Jag letar djupt ner i ryggsäcken och hittar det nånstans i all röra.
För rörigt är det i min rýggsäck, annat kan det inte bli när man tar med sig en liten bit från alla upplevelser man har varit med om och alla saker man har gjort. Både saker man ångrar djupt in i själen och saker man är stolt över ända ut i fingerspetsarna.
Men det jag är mest stolt över, det är att jag alltid lyckas hitta modet, där längst nere i den röriga ryggsäcken.
När jag behöver det som mest och bäst, när jag minst anar det. då tar jag fram det och lägger det som bomull runt hjärtat och kastar mig ut i nästa äventyr.
För vad vore världen utan äventyr?


Kommentarer
Postat av: Therésa

Så sant som det var sagt. :)

2010-10-27 @ 11:23:32
URL: http://storstadslantis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0