Livets stora lösning

Tänk inte på de, då ordnar sig allt. Släng igen bildörren över handen, men tänk inte på att det gör ont. då slutar det. Ramla nerför trappen och bryt ett ben, sluta tänk på det och gå därifrån.
Det är vad jag får veta av de flesta, de flesta dagarna. Tänk inte på det. Fokusera på annat.
Tänker du inte på det, då slutar det nästan finnas.
Så enkelt att lösa alla sina problem, att jag inte insett det förrens nu. Så nu ska jag kasta kryckorna och dansa lite balett, jag ska låta bli att tänka på foten. Då gör den tydligen inte ont längre. Tänk på det ni som är förlamade tillexempel, tänker ni inte på det, då går det över.
Eller, är det kanske så att det bara funkar på vissa grejer?
Eller, hur har ni tänkt de?


Kommentarer
Postat av: Ida

Folk som säger sånt är otroligt naiva, okunniga och lättlurade! Inte tänka på det så ordnar det sig är nog den absolut sämsta tröstefras som finns!

2010-05-16 @ 12:46:01
URL: http://trolltoka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0