Gammalt Skvaller

Jag såg på löpet idag att Ricky Martin outat att han är bög. Är det någon på denna lilla planet som trott nåt annat? NÅGON?! Nej, jag ser inga händer som viftar febrilt, klart en kille som juckar bättre än en hund och får alla av kvinnligt kön mellan 10 och 100 år att dräggla är bög. Det handar om livets jäklighet.
Vi har rivit tapeter idag, så himla duktiga är vi. det blir så bra, ett par hinkar spackel och ett lager tapet så kommer huset bli som nytt!
Jag ahr gjort många saker jag har ångrat i mitt liv, men aldrig någonsin har jag ångrat att vi köpte huset, här vill jag bo tills jag dör! Gudars vad jag trivs, det är helt underbart! Lagom stort, lagom gård, underbar planlösning och alldeles lagom skick så att man kan pula lite här och där utan att behöva göra om överallt.
Men vi har såklart lite projekt, förutom grunden som ska grävas om nu om nån månad så ska vi göra en grovingång genom garaget, där alla jobbarkläder, stövlar, kängor och annat lort ska hänga. Bredvid den ska vi göra en sopsortering, för papper och glas och sånt, källsortering kallas de va? Snickra ihop ett system med lådor och lite så. Sen ska vi bygga en kallfarstu så att man kan öppna dörren utan att komma rätt in i huset, en altan äver hela baksidan och en gång fram till kallfarstun. Sen blir det soldäck ovanpå garaget. Allt det här låter skitdyrt, det vet jag med, och vi kommer absolut inte ha råd med allt på en gång, speciellt eftersom det ska bytas tak och kök också. Men som grunden har vi fått, i princip hela i bröllopspresent, vi har Folke som har grävmaskin, kompisar som är rörmokare, målare, mattläggare, takläggare.. Ja vi har kort sagt ganska mycket folk som kan hjälpa till och ledsaga oss utan att det behöver kosta miljarders, plus att Rickard är faktiskt jäkligt händig och duktig. Att jag är utbildad möbelsnickare hjälper kanske till lite grann, lite grundkunskaper har jag nog skrapat ihop. Som trappan jag vill renovera kan jag nog göra själv, plus att jag alltid kan höra av mig till några gamlingar man känner och få hjälp.
Nej nu ska jag pussa på min man som ligger och sover i soffan efter 2 hårda förmiddagsskift. Själv vaknade jag 13.20 idag, haha märks kanske att jag inte kan sova på nätterna igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0