Senaste dagarna

Senaste dagarna har gått upp och ner som en jädrans karusell, hujedamig vad mitt humör inte är att lita på vissa dagar i månaden, att jag sen är ett totalt kontollfreak och van med att vara själv, det gör inte saken bättre.
Men idag har jag haft en fantastisk och unerbar dag, och än är den inte slut.
Jag har nyss kommit hem från en trevlig kväll på kinan med Madde, vi drack varsin öl och åt trerätters.
Jag är sjukt nöjd med kvällen.
Och imorgon är det en ny dag, med nya utmaningar.
Den nyaste utmaningen är att Frans har fått vattkoppor, 15 år gammal, pjuklarvarn är såå sjuk.
Iallafall om man frågar honom. Jag var ju helt övertygad om att han redan haft de, men nejdå, tydligen inte.
Men nu har han dom iallafall, och det är ju bättre att han kan vara här och bli ompysslad.
Är det någon som vet hur man märker om en katt är gravid förresten?
Edith, raskatten, smet ju ut häromveckan, och nu är hon så gosig och lat så jag vet inte vad det är för fel.
Det började redan innan värmeböljan, så vore ju konstigt om det var det.
Två andra som värmen tar hårt på är hundarna, tur att vi har köpt en pool åt dom! Ingvar plaskar hela dagarna, och Lillemor dricker och doppar tassarna, hon är inte lika tuff som honom.
Nu tror jag att jag ska gno in hela mig i liniment och sen sitta här och bara finnas till, andas, och njuta av att bara vara jag!


Kommentarer
Postat av: marthina

kolla spenarna, är dom väldigt rosa och blir större med tiden så är hon nästan garanterat dräktig.. :)

2010-07-05 @ 10:24:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0