Kulet!

Ja lite kulet är det inne, vi har vedeldning, och när det har vart -20 grader i flera veckor så börjar man tröttna på att elda. Trots att det är mest maken som får jobba. Imorgon börjar han jobba igen, känns lagom kul att han vart dyngsjuk nu ända tills han ska jobba igen. Kan det vara så att han helt enektl inte tycker om mig längre månntro? Imorgon ligger alltså allt ansvar på mig, eldning, hundar, matlagning och alla dessa små söta hemmafrusysslor som jag älskar så himla mycket. Eller inte just nu, just nu är jag nämmeligen ganska bitter och vrång. Jag vill boka mig en splash-resa till solen och sen vara kvar där. Jag vill inte ha några måsten och dessutom skulle jag vilja ha ett par miljarder jag fick göra som jag ville med. Men helst av allt vill jag nog egentligen jobba... Jag har vart hemma alldeles för länge nu. Jag bävar inför imorgon bitti då jag måste gå upp och elda och dona, direkt då jag vaknar. Ska jag vara hemma vill jag vara lat! Sen är jag oerhört bitter eftrsom det inte har gått att vara utomhus, så mina promenader jag längtar efter har inte blivit av. Inte ens Ingvar vill vara ute, och då är det bannemig kallt!! Nu ska jag se på när Rickard och Frans spelar backgammon, sen är det väl bara att natta ner sig. Usch,och ja, jag inser att jag inte direkt muntrar upp er med mitt tråkiga liv. Men de bjuder jag på!

Kommentarer
Postat av: Ida

Skönt att man inte är ensam om neggo-inlägg ibland ;-)

2010-01-06 @ 07:10:21
URL: http://trolltoka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0