Årets Make!

Det priset går garanterat till världens bästa, alltså min. Jag är så stolt över att han bara är helt överbäst på, ja allt, och det mesta faktiskt! Idag funkar mitt c på datorn igen. Och jag har kolalt upp en ny lite värre som nog blir inhandlad relativt snart. Och bilplaner sprutar ur öronen på mig. Men, det är ignet ni får ta del av än. Då blir det bara fel. Jag gjorde iallafall världens godaste soppa idag. Recept, varsågoda. Lite potatis Lite blomkål lite hackad lök Lite mjölk 1 buljongtärning Skala och skär upp potatisen i lagoma bitar, dela upp blomkålen, ta bort det äckliga i mitten. Fräs på blomkål, potatis och lök i en stekpanna, typ 1-2 minuter. Ha en kastrull med mjölken och buljongen på en platta bredvid, kasta i grönsakerna, ha mjölk så det täcker ungefär. Koka ihop, låt det puttra tills grönsakerna är mjuka och kör med stavmixer och krydda. Till denna himelska skapelse kanpersteker du bacon, och strör ovanpå och steker lite bröd i trekanter och äter till. Du blir INTE missnöjd. I promise!

Kommentarer
Postat av: Ida

Oh det lät ju faktiskt ganska gott!

2010-01-08 @ 09:56:47
URL: http://trolltoka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0