Svegresor och barbierosa deprissioner

Så måste jag bara säga att jag älskar min man så otroligt mycket.
Han står ut med vad som helst! Vi kan ju börja från början, när vi träffades så bodde jag i en "Rent hus" stökig 2a med en chockrosa hall. Hallen målade jag i ren ilska på mitt ex, och min granne snickaren kom in och sa "men herregud vad ni har förstört". Sååå dåligt var den alltså målad. Efter 3 veckor bodde vi ihop och jag kom på den smarta idéen att vi skulle skaffa hund, självklart ställde älskade Rickard upp på det. Så vi och köpte hund i centralorten Sveg.
Under våra år ihop har han tagit hand om mig på kryckor, arbetslös, pluggandes, bakfull, elak, odräglig och däremellan sjukt deprimerad. Till saken hör att jag 9 månader innan jag träffade Rickard, då jag gjorde slut med mitt ex. Bestämde mig för att jag skulle ta ett körkort och sen ta livet av mig. Det var framtidsplanen. Jag skulle ha roligt, skaffa körkort, köra ihjäl mig. Och mitt i allt det, så kom älskade älskade Rickard in som en räddande ängel.

Han har tröstat, lyssnat, förstått, varit totalt oförstående och tröstat igen. Vi har pratat nätterna igenom, dagarna igenom om allt och ingenting. Innan honom kändes det som att det inte fanns någon, och idag har jag istället allting.
Rickard har inte direkt åkt på en räkmacka genom vårat förhållandes alla vändor, men vi har alltid hållit ihop!
När jag vaknar en dag och inte vill någonting, för såna dagar har jag fortfarande, då SER han på mig hur han ska göra. Vissa dagar släpar han ut mig på äventyr och andra dagar bäddar han ner mig i soffan. Det han alltid gör är att han Älskar mig, för precis den jag är. Han ser igenom mig och läser mig ruggigt bra vissa gånger.

För tre år sedan, då hade jag precis sett Rickard för första gången som jag minns, han körde upp mig och ett tjejgäng till Falun. och nu är det 76 dagar kvar tills vi gifter oss. Det är helt vansinnigt att allt i ens liv förändras på så kort tid. För vad är 3 år egentligen? Ingenting, och i mitt fall, precis allt!

Kommentarer
Postat av: Therésa

Underbart! :)

2009-05-23 @ 21:06:26
URL: http://storstadslantis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0