Vår och blöta skor

Idag är de äntligen vår, för de har jag bestämt! Det enda lilla minuset på den fronten är att Lillemor har tjyvsmakat lite på mina bästa vårskor så dom blir himlarns blöta när jag är ute.
Inatt somnade jag vid 4, sen hade jag klockan ställd på 9, ska ju jobba imorgon och då är det skönt att gå upp tidigt dagen innan redan, men jag somnade självklart om en timme till. Och än har jag inte sett skymten av Rickard.
När kaffedoften börjar komma uppför trappen så kommer han nog galoperande ner.
Vi har börjat koka kaffe, och det är så vansinnigt gott att jag ibland blir avundsjuk på mig själv! Jag har ju aldrig vart någon kaffetunna, men nu är de så illa att jag snart kan konkurrera ut lilla hjärtat, inte hans syster dock. Men Rickard.
Idag hade vi för ovanlighetens skull ungefär 17 grader när jag nu kom ner, och eftersom att jag inte än gått ner och eldat, så får det ligga där en stund till. Jag tycker att det börjar bli kyligt om fingrarna när den passerar 15 graders strecket, men jag bryr mig inte alltid om de då heller.

Igår så hälsade vi på världens bästa farmor (min, för den som inte förstod de) och hittade världens finaste medaljong med en bild på farfar i, den ska jag ha runt halsen på självaste dagen B. Nu ska jag bara hitta resten av ramsan kan jag slappna av. Jag MÅSTE få tag på prästen idag också, det börjar bli lite kris och panik. Men, as usual. Det ordnar sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0