Årets fru!

Det måste vara jag, jag skulle smita ner i källaren nu alldeles nyss. Slänga ur sista maskinen med torr tvätt ur tumlaren, i med sista ur maskinen, ni vet sådär lite husligt mittinatten göra. Jag öpnnar källardörren, går ner för trappen, och mörkret slår mig i ansiktet. Hela källaren är totalt svart, och jag har INTE av vana att släcka lampor efter mig i källaren när jag är själv hemma och måste ner fler gånger. Källare är alldeles för läskigt för att jag ska våga det, jag har dessutom ingen mottagning på mobilen där nere ibland, så no way Jose säger jag om det. Som den säkra frun i huset jag är, ringer jag genast maken. Felsökning, en propp har gått (det förstog jag själv, stupid), får ur människan att alla ficklampor är försvunna. Puts väck. Och det ligger inte på mitt ansvar, jag lagar mat, eldar och är söt, ficklampor är hans område. Efter en tur i den 8 gradiga garaget så hittar jag 3 ficklampor utan batterier (grattis!) och en pannlampa. Jag vart så glad i hjärtat. Sen kan ni ju alla gissa på vem som fick leta reda på proppen som var trasig, leta reda på en hel propp i en påse med ungefär 50 stycken likadana med olika amper, byta propp och göra eld, iklädd pammlampa, trosor och linne. Erkänn att det är något ni skulle velat sett, såhär sista dagen på 2000.

Kommentarer
Postat av: Ida

Du är himla duktig du Isa!

2010-01-01 @ 15:21:03
URL: http://trolltoka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0