Återigen kan vi gå tillbaka till dokumentä...

Återigen kan vi gå tillbaka till dokumentären. Nej jag önskar ingen att deras barn ska dö. Det jag skulle vilja är att dom fick känna på hur de är att inte kunna få barn, den ena mamman sa att det var så det kändes. Och det tror jag inte ett ögonblick på! Har man en hel drös med barn, då kan man inte säga att man vet hur de är att vara barnlös. Jag har ALDRIG önskat någon att någon i deras närhet ska dö, speciellt inte deras barn. Men jag tycker det är intressant att det jag skrev upplevdes så fruktansvärt hemskt. Att människor som inte uppskattar sina barn skulle ha barn, det tycker jag är ganska självklart. Tycker man inte om barnen man har kan man adoptera bort dom, eller skydda sig innan man får barn man inte vill ha. Och sen Hannah, jag vet inte hur inne i IVF snurran du är. Men att du säger att embryona som inte blir insatta bara förstörs, det är fel. Iallafall i Falun gör dom INTE så. Om man får fler ägg än ett som vidareutvecklas och inte sätts in, då fryser man ner det för en senare insättnig.


Kommentarer
Postat av: hannah

Det var inte du som skrev att du önskade att dom skulle få veta hur det kändes om ett barn dog, det var en kommentar till ditt första inlägg.



Jag håller inte heller med mamman som sa likadant för henne som för ofrivilligt barnlösa, det är helt befängt att säga så.

Jag tycker att man ska var tacksam för dom barn man har. Men för mig utesluter inte det en längtan efter fler barn. Att önska sig ett barn till betyder inte att man inte älskar det man har.

Att önska sig ett speciellt kön är helt orationellt och det är nog ingenting dom här kvinnorna väljer. Särskilt inte när det blivit en sådan absurd besatthet att allt handlar om det. Jag tror att det hellre hade varit nöjda med vad de hade, men känslor kan man inte alltid styra över.

Det vettigaste för dom att göra hade ju såklart varit att gå i terapi och ta reda på vad längtan egentligen berodde på.

Jag är helt emot att de skaffade barn på barn i hopp om att det skulle bli en flicka.



Jag vet att man fryser de embryon som blir över, men det är inte säkert att de används och i slutändan förstörs de ju. Iaf har inte jag hört talas om embryoadoptioner i sverige?



Jag tror inte vi tycker så olika egentligen. Jag tror att vi båda två skrev våra första inlägg i affekt och att det därför verkar som att vi inte håller med varandra.



Jag har sagt förlåt en gång, jag gör det gärna igen. Förlåt! Jag menar det verkligen. Jag skrev i affekt och det var tramsigt och korkat av mig. Jag tycker inte att du är empatilös, och jag tror inte att du är trångsynt heller.



2011-01-04 @ 12:54:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0