Nu så, nu spelar hormonerna mig spratt he...

Nu så, nu spelar hormonerna mig spratt hela dagarna. Jag får värmevallningar, frossa, blir trött och gråter och ät arg, för att nästa sekund vara hur glad och pigg som helst. Helt galet. Igår var jag hos Jessica innan jobbet och talade och fikade. Hon sa nåt så vettigt "det är galet hur mycket pengar det går för er bara för att bli gravida, andra får betala barnvagn och grejer, och ni har redan lagt massa pengar innan ni kommer dit". Och det är så sant, trots att vi gör vårat ivf genom landstinget. Det är mediciner, läkarbesök, resor, korta arbetsdagar, dagar man inte kan jobba alls. Och allt det bara redan innan vi blir gravida, om vi nu blir det. Annars är det bara att börja om allt från början igång, gör om gör rätt ungefär. Men det är ändå värt det, i slutändan kommer det vara värt det. Funkar det inte kommer vi ändå veta att vi gjort allt vi kunnat innan adoptionssteget. Det är bara ibland, när hoppet sviket mig och modet är lågt som jag känner att jag kanske inte är menad att vara mamma, och att det vore bättre om Rickard, som kommer bli världens bästa pappa, skaffar sig en ny fru, som KAN bli gravid och kan föda hans barn. När modet sviker mig, det är då jag tror han hellre vill ha barn än mig. Trots att jag vet att det inte är så, jag vet att han älskar mig. Jag vet att vi älskar varandra och vi kommer ta oss igenom det här. Det är vi, vi står i enad front, vi mot alla världens mödor och besvär.


Kommentarer
Postat av: Ida

På ett eller annat sätt så kommer du att bli mamma, biologiskt eller ej, men mamma kommer du att bli! Och en helt fantastisk mamma kommer du att bli! Så det så!

2010-10-15 @ 18:45:51
URL: http://trolltoka.blogg.se/
Postat av: Emma C

Du kommer bli en helt underbar mamma Isa hur du nu än blir mamma så kommer du bli en toppen Mamma :)

Och jag tycker verkligen att det är så hemskt orättvist.... Kram på dig.. ni är starka :)

2010-10-15 @ 20:21:25
URL: http://gladjeochsorg.blogg.se/
Postat av: Ida

I Hedemora... Inget drömjobb, men det ger dubbelt så mycket i lön mot vad jag har idag så. Och går ju att leta annat under tiden :-) Än är det ju inte säkert jag får det, men lät definitivt inte omöjligt.

2010-10-18 @ 12:15:35
URL: http://trolltoka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0