Internet is the shit

Jag älskar släktforskning.
Det är också en av mina tantiga hobbysar som jag har, men det är så galet spännande!
Senast idag hittade jag släktingar jag inte visste att jag hade, dom som är lite "hemliga" på mammas mormors sida.
Internet is the shit liksom!
Det enda konstiga är att man kan ha lite olika vad folk heter, en som jag forskat fram att den hette Karl Emanuel, heter enligt den här nya sidan Klas Erik.
Hur går det ihop liksom?
Men det är så himla roligt att kunna plocka in sig själv, visa att man finns och existerar, i andras släktträd.
Människor som inte visste alls vem man var, men helt plötsligt så sjopp sjopp så finns man där.
En avlägsen släkting.
Nåt mer som är lite ballt, det är att namnen binds ihop.
Jag som är en riktig namnnörd märker att i "min" släkt så finns samma namn som går igen, hela tiden.
Även hos dom som inte vet om varandra.
Är inte de ballt så säg?

Idag kommer Rickard hem till åtta ungefär, och jag har ingen aning om vad jag ska roa mig med, jag är helt slut!
Så mycket skulle behöva göras, men jag varken vill eller orkar.
Så det skjuts upp, idag igen.
Jag måste nog åka till affären och handla lite lingonsylt iallafall, om jag ska lyxäta blodpudding idag.
Men annars har jag ingen aning.
Kanske skulle ta och sticka klart nån filt?
Virka lite?
Eller så sitter jag här och njuter av att bara vara jag, den ikända släktingen.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Vart hittar man sån där släktforskningsgrej då? Jag vill också börja!

2011-07-16 @ 22:08:52
URL: http://fiafiafia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0