Nu funderar jag här, hur får man egentlige...

Nu funderar jag här, hur får man egentligen göra? Jag skulle väldigt gärna föda barn nån annanstans än i Falun, av lite olika anledningar. Dels har jag blivit dåligt behandlad där, dels har jag dåliga minnen, sen lite mer, som jag INTE tar upp här. Får jag föda, till exempel i Gävle, Mora eller nån annanstans då? Är det någon som vet? Jag vet att jag är knäpp som ens tänker på att åka jättelångt för att föda barn, men jag VILL verkligen INTE föda i Falun! Jag får lite ångest bara jag tänker på det, inte förlossningen. Den är jag inte det minsta nervös för, men att vara i Falun. Och tänk om liksom, om det skulle bli som jag absolut inte vill, hur sjutton ska jag då kunna släppa det och koncentrera mig på barnet sen? Jag är nog inte en sån stor människa ändå! Om ändå inte om fanns...


Kommentarer
Postat av: Angelica

Västerås brukar vara nästa val härifrån sett. Du får föda någon annanstans men det är bra om du tar upp det med din bm. Denne vet hur du ska gå till väga.



Jag älskade min bm på fl. Stor skillnad mot personalen uppe på dag avd./ ultraljudet och förlossningen. Men du kanske har varit där också? Barnmorskorna i västerås kan man ju se på tv nu. :)

2011-04-25 @ 23:08:04
Postat av: Therésa

Det är helt upp till er var ni vill föda, prata med bm om det. Vi skulle ju föda i falun förra gången eg, ist för Gävle och det enda som krävdes var att hon fick skicka min blodgruppering dit manuellt, och så skulle jag få journalen utskriven som jag kunde ta med mig isf...

2011-04-26 @ 08:13:55
URL: http://storstadslantis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0