Framtid, dåtid & nutid.

Man kan aldrig göra något åt det förflutna, det är bara att bära med sig. Man kan inte göra något åt framtiden, den ser man bara i fjärran. Det enda man kan göra något åt är nuet, det är i nuet förändringarna går att göra, ryggsäcken lastas ur och skorna knytas om. det är i nuet man kan sätta på nya skavsårsplåster och ta tag i vandringskäppen och fortsätta, mot fjärran med raska steg.
Det jag har lätt för att glömma ibland, på min väg mot fjärran, är att njuta av omgivningen. Att se mig omkring och förstå att mitt liv är riktigt fantastiskt, precis som det är, precis just nu.

Jag säger som Petter: Det är så logiskt alla fattar utom du, du har inte en aning, hur jag tänker på dig precis just nu.
http://www.youtube.com/watch?v=wLI3hUWX6tc
Den är så fantastiskt bra, och jag älskar Petters röst.

Allting är logiskt, det är bara vi som inte fattar riktigt, vi fattar inte hur livet är och vad man ska med det till.
Men jag tror jag börjar förstå nu, man ska kämpa, och man ska njuta.
Det är det det handlar om.
Se där, nu har jag förklarat hur livet fungerar också, shit vad bra jag är!

Det är ju lite tur att jag är så himla bra eftersom jag börjar känna av sprutorna rejält, det känns som att magen ska sprängas emellanåt. Helt galet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0