Karma Baby, Karma

Det finns ett visst folkslag som jag blir galen och vansinnig av. och det är dom som gör allt för att sprida negativ stämning runt sig. Dom som bara säger elaka saker för att såra andra, och inte kan öppna munnen utan att säga något elakt. Varför gör människor så? Jag är en sån människa som vill att alla ska må  bra och vara lyckliga, jag vill bara att livet ska vara ljust och vackert för mina medmänniskor och mitt hjärta blöder när någon jag bryr mig om mår dåligt.
 Är jag konstig jag? Jag vet att jag är konstig på många andra sätt, men på just det? Det är enligt mig något som borde vara fullständigt självklart för alla att man inte kan springa runt och trycka ner andra för att må bättre själv. Jag tänker på karma ofta, att det man gör, får man tillbaka. Beter du dig som ett svin, är elak och otrevlig mot alla du möter, tror du då på riktigt att någon kommer vara trevlig mot dig då? Tror du att människor kommer fortsätta bry sig om dig och försöka stötta dig när du har en dålig dag? Tillslut tröttnar människor på att man klappar sig själv på axeln och höjer sig själv till skyarna samtidigt som man stampar på andra människor och då slår det tillbaka, rätt i ansiktet och däckar en rejält.
Jag för min egen del är absolut inte ofelbar, jag ahr gjort min beskärda del av skit. Jag har sagt saker jag egentligen inte menar, jag har sårat människor och jag har absolut inte varit någon perfekt liten ängel. Men varje gång jag fått veta hur jag betett mig så har jag försökt be om ursäkt, jag ahr försökt gjort rätt för mig och ställt allt till rätta. För jag vill inte göra illa människor, jag vill att alla ska må bra.
Och den enda anledningen till det är att jag själv har mått så inisjuttsingen dåligt så himla länge och av så många anledningar, jag vill aldrig någonsin, att någon annan ska behöva må som jag gjort många gånger, inte ens dom som gjort mig illa.
Nu tror jag inte att jag har något mer vettigt att säga, så jag ska gå och elda istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0