Arbetsför

Idag har jag då minsann förtjänat en duktig klapp på huvudet!
Först så jobbade jag, sen hem, väckte lilla maken, krattade upp massa bös på gården under tiden Rickard skruvade med motorcykeln lite grann. Han kom på att vi behövde upp och hansla lite grejer, så vi åkte till Gubbdagis, aka Biltema. Där shoppade jag totalloss! Jag köpte slippapper, spackel, sekatör, häcksax, och Rickard? ja han fick en 18"s hylsa, men lika glad för de va han. Han hade ju tur och fick betala!
När vi kom hem så fortsatte jag att dona lite, Rickard fixade ihop mitt nya kompostgaller och jag körde skottkärra och invigde sekatören, så nu är det fint på baksidan minsann! Med våra stora almar på gården blir det himlarns massa löv.
Sen gick vi in och då så slet jag ner sista tapeterna och började slipa, imorgon ska jag ta tag i spacklingen och försöka få tag på någon vänlig själ som kan hjälpa mig kasta upp dom nya tapeterna.
Vi ska köpa lite golv och tak också, men det får bli imorgon tror jag. Just nu så ropar MacGyver på mig hör jag, så jag ska upp i sängen och kasta ikull mig. Att göra 3 gånger så mycket som en vanlig dag känns i kroppen, och i huvudet. Speciellt dagar som, dom här har varit, när min rygg inte fungerar alls som jag vill.
Imorgon är det syjunta, jag ska styra lite fikabröd tills dess få se vad det blir.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0