Avbruten eeeensaaaamtiiiiid

Vet ni vad jag gör?!
Vill ni veta vad jag gör?!
Klart ni vill de!
Jag har ensamtid. Eeeeeensaaaamtiiiiid!
Vet ni vad ensamtid innebär?
Jo, det är såhärva, jag sitter nere, med datorn i knät och peppar inför att MacGyver ska börja.
Märta ligger uppe i sängen, med sin pappa och sover. Jag tänkte släpa.........
Sådär långt hann jag skriva
. Sen hörde jag att prinsessan bajsbralla la av världens asgarv där uppe och var vaken igen.
Så, vad gjorde jag under mina 10 minuter en kvarts ensamtid?
Jo, jag tog ut hundarna på gården, gav dom mat och dessutom hann jag pinka OCH borsta tänderna.
Visst ja! Jag åt flingor och mjölk också.
Och hela tiden tänkte jag "undrar om jag hör Märta om hon vaknar?" "Hmm, andas hon ordentligt?" "Nej men nu tyckte jag väl att hon lät lite/inget alls, bäst jag springer upp och kollar!"
Sa jag att hon dessutom hade babyvakten på där uppe?
Men det är en billig modell, och som den prylbög jag är så litar jag inte på billiga saker.
Eller jo, till mig kanske. Men INTE till henne.
Helst vill jag ha ett chip i nacken på henne, som är direktkopplat till mina glasögon, så att jag kan läsa av hennes temp, hunger, bajsningar andning och hur länge hon tänkt att sova.
Lite James Bondigt sådär.
Kanske ska be Martvard att han får kolla upp om han kan bygga nåt sånt, när han utbildat sig färdigt. Han ska faktiskt bli maskiningenjör och en sån borde ju kunna göra lite James Bondiga saker.
Eller hur då?

Kommentarer
Postat av: Jessica

Låter lite som du skull behöva koppla Märta till ett the sims spel!

2011-10-28 @ 12:37:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0