Jobba med sig själv

Nu så!
Nu kan jag berätta hur dopet var.
Vi hade dukat självklart med för lite platser, men, that's life.
Det var lila och randiga servetter, jättefint, lila värmeljus och lila glittriga blockljus.
That's it!
Sen bjöd vi på pajer, dom gick som smör i solsken en het sommardag.
Så de va roligt, där hade jag självklart beräknat på dom som vi dukat för, och missat en drös med folk, men alla som ville äta, fick äta.
Nu sitter jag och letar mönster till nåt fint att sticka.
Jag MÅSTE lära mig sticka efter mönster, det går inte att bara höfta till det längre.
Idag har jag dessutom gjort nåt jag dragit mig för i evigheter, jag har skurit bort fogskum.
Så nu är det bara resten kvar.
Jag ser dessutom en riktigt otäck dokumentär, den handlar om en 19 årig kille som väger 365 kilo.
Hur kan man som förälder tillåta suitt barn att bli så stort?!
Hur kan man tillåta sig själv att bli så tjock att man inte tar sig ur sängen?!
Visst, det är ett beroende, självklart.
Men det är farligare med fetma än med rökning, tror jag.
För cigaretter överlever du utan, när du väl har slutat.
Men mat lycka till att klara dig utan de liksom.
Jag blir så upprörd, samtidigt som jag blir livrädd för Märtas skull.
Jag kommer älska henne lika mycket om hon är tjock.
Men jag vill att hon ska leva ett långt och njutbart liv.
Inte vara fjättrad vid sin säng med tvspel och munnen full med chips.
Jag måste redan nu ändra mitt sätt att tänka om mat, för min syn på mat är INTE sund.
Jag tycler själv att jag ser ut som hon till höger, men skulle gärna, en dålig dag se ut som hon till vänster.
Ingen av kvinnorna på den här bilden är särskilt sunda, dom är vackra båda två.
Men jag vill vara sund.
Jag vill inte ha dåligt samvete över vad jag äter, samtidigt som jag vill äta lite bättre mat.
Fast, vi har alltid sallad eller grönsaker i och till maten, och lagar i princip allt från grunden.
Det är ett meckande de där, att jobba med sig själv.

Kommentarer
Postat av: Denise

Tusen tack för ditt inlägg hos mig, jag som suttit med spänning nu och väntat på nästa avsnitt på torsdag för att se hur det gått för er, det är ju då vi ska få se er testdag <3 och vad jag kan förstå här på bloggen så har de ju gått alldeles utmärkt, blir så rörd nu så tårarna rinner!! Vi gjorde oxå våra IVF:er i falun så det var extra spännande att få följa er och underbara ssk Ingela henne har vi oxå haft under våra behandlingar och hon är ju helt underbar.

Tusen tack igen för att du tog dig tid att skriva till mig, värmde orehört gott i mitt hjärta. Kommer fortsätta att följa er här på bloggen och på 3:an på torsdag så klart!

Masssor med Kramar från Denise

2011-11-06 @ 16:41:39
URL: http://annadenisekarlsson.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Hej. Vart köpte du de lila glittriga blockljusen. Har letat jättelänge :)

2011-11-24 @ 18:48:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0