Första advent - Förlåt mig

Idag är det, för er som missat det, första advent.
Nu ska man dricka julmust och äta lussebullar efetr att man varit ute i snön och lekt, sen ska man tända ljus och mysa.
VÄDRET, har du missat det?!
Jag har, i ren protest, inte ens pyntat.
Jag måste väl göra det idag, men.
Det stora menet, just nu vet jag inte vad jag ska skylla på, kanske att diskmaskinen går?
Är inte det ett vettigt skäl till att slippa städa och pynta?
Jag känner ett sjukt osug över att göra nånting vettigt idag.
Men.
Jag måste.
Vart är min dräng när jag vill ha en?
Men, jag lär väl kasta ner Märta i kangaroon och sätta fart.
Kan inte ha sommargardiner längre.
Är det därför snön inte kommer?
Ser det mina sommargardiner?
Ojojoj, förlåt!
Mitt fel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0