Blodsarv

Något jag tycker är spännande, det är vad som går i arv.
Att man kan se likheter flera generationer bakåt, som har hoppat alla där emellan.
Blodsarvet är starkare än man tror.
Som i min släkt på mammas sida, där har de flesta raka tummar.
Det hade mamma, jag har det och Märta har det.
Inte så otippat kanske.
Att min gammelfarfar, min mammas kusin och min tremänning är exakta kopior av varandra.
Det är lite mer enastående, eftersom ingen av dom är far och son.
Nej, men nu måste jag laga lite mat, för snart åker hjärtgubben till jobbet, och jag är hungrig som en varg.
Jag lovar att återkomma om släktarv, när jag har mer tid.
Då kan jag berätta hur det kommer sig att min pappa och mormors kusin heter Mats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0