Ångest!

Jag är en människa som tycker om tider. Jag tycker om att planera och boka upp mig. Före Märta kom var jag ganska duktig på de också. Jag avskyr att komma försent, och före Märta kom var jag alltid tidig, vart jag än skulle.
Nu är Hon här.
Och jag missar allting och är alltid sen. Jag får sån sjuk ångest varje gång.
Det är galet.
Hur jag än vrider och vänder på det så är det alltid, ALLTID, nåt som händer i sista minuten. Lite kräks här, lite bajs där och lite gråt eller matning på de.
Just det gör mig inte så mycket.
Det som är riktigt drygt är att jag glömmer allt! Allting, utom, ja typ Märta, glöms bort i min hjärna som är full med bajsblöjeludd.
Det missas möten hit, tappas bort saker dit.
Men. Det gör inget. För de är världsliga ting. Och inget går upp emot att ha Märta i famnen, när hon skrattar och ger mig en blick som säger kärlek.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0