Jamen kul va!

Ja, just idag kände jag mig väldigt upplagd för att bli förkyld.
Jag som har klarat mig hela veckan som Rickard varit dålig, men nu, dagen innan den stora dagen.
Ja, då vaknar jag självklart med feber och en tokförkylning.
Dessutom redan halv 4 imorse.
Jag försökte sova bort det, så tänkte jag att jag kunde åka in till stan med papperen jag måste lämna, och sen gratta Hilda, sen upp till Petra och gosa med Affe.
Men nejdå.
Istället får jag göra som alla andra dagar den här veckan får jag sitta i mitt soffhörn och stirra ut.
Enda trösten är att det är dåligt väder, det kan det gott vara när jag mår såhär!

Inatt tog M-B nytt rekord i pinknödighet.
Jag har varit uppe 4 gånger!
Och dessutom, ovanpå alla andra gnällkrämpor så lyckades jag få pjåpen till skjutdörren på bilen, det är ju en liten hake som knäpper fast liksom, den lyckades jag slå mig rätt på röven igår.
Precis där mot bäckenet, på sidan, där fogarna gör så jädrans ont.
Jag dog lite, och träffade nog nån muskelknuta, för jag har fortfarande lika jäkla ont. Nästan.
Sjukt händig är jag!
Och nej, jag är inte klumpig, jag är en olycksfågel bara!

Men som sagt, m-B verkar trivas hur bra som helst, den lever riktigt rövare där inne, och ahr gjort hela natten.
Det är en riktigt liten bråkstake, våran lilla hjärtunge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0