Ja, men mat då?

Ja idag, då slår vi på stora trumman!
Det blir ungstekt hel kyckling med ris, och nån sås.
Nån sås skriver jag, för jag ahr inte listat ut vad jag ska göra för sås än.
Mest troligt reder jag nog av spadet från kycklingen.
Kycklingen är smord med ett kryddsmör gjort på timjan och vitlök, och lite annat smått och gott.
Sån mat lagas det när man är förkyld minsann!
Nyss hade vi finfrämmande av Birgitta och Tomas, dom grävde potatisland med Rickard och gjorde fint här hemma.
Så nu är potatisen jag haft på groning(?) nersatt, med lite andra roliga frön Tomas hade med sig.
Inte alla som har en väska med frön med sig när man är ute och finåker inte!
Nej, nu kanske jag ska ta och berömma min man som gör rent plattorna här ute, och börja med riset.
Jag är ju döende av hunger nästan, lite iallafall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0