A'men idag då?

Ja, vad ska jag göra hela dagen idag? Vila, vila och fortsätta vila.
Jag har slängt in en tvätt, sopat av golvet, skällt lite på Ingvar, och nu fick jag ta en halv tablett.
Skitkul, verkligen!
Sen får jag en enorm aptit av dom här tabletterna också, speciellt när jag blandar dom med Alvedon mot ryggen.
Så igår kväll, då fick jag i mig en skål ris. Det var vad som gick ner.
Jag vet att jag klagar onödigt mycket nu, jag har det egentligen väldigt bra.
Jag tänker på kvinnorna i uländerna som bara får gå 3 mil för att hämta vatten med 13 barn i kjolarna, en på väg och en på bröstet. Dom har det värre än mig, mycket värre än mig.
Men jag måste få gnälla ändå.
Jag är en gnällig människa.
Jag blir en sån sorts människa när jag inte äter, inte sover och har ont hela tiden.
Och det underbara vädret som gör att jag vill ut och gå, och åka och bada, ha en picknick och bara göra en miljon saker.
Det gör inte saken bättre.
Jag blir ännu mer gnällig.
Idag till lunch skulle jag vilja äta sushi, eller nåt annat kallt. Som Ris. Eller, ja sushi.
Ge mig sushi gadd dammit!



Kommentarer
Postat av: Therésa

Kvinnorna i Afrika vet inget annat, och det gör inte du heller! Så visst får du gnälla lite :)

2011-05-10 @ 11:27:29
URL: http://storstadslantis.blogg.se/
Postat av: sofia

Lilla lilla isa!! Jag ska komma ut med en picknikkorg så kan vi sitta på din gård och låtsas att vi egentligen är på någon strand eller i en park, osså ska vi mysa massor med våra godsaker (förhoppningsvis får du i dig det ;) ) Vore inte det något ?? :)

2011-05-10 @ 19:54:10
URL: http://echoings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0