Märker ni?

Märker ni att det börjar bli vår nu? Märker ni att när man vaknar vid 7 på morgonen är det ljust ute? Märker ni hur underbar luften är att andas nu?
Märker ni dessutom att det är samma lycka som det är för mig vid alla årstidsväxlingar?
Det är nog det jag älskar mest med Sverige, eller kanske den här delen av världen. Vi får alla årstider. Allt vackert man kan önska, bara genom att kolla ut, eller gå ut genom dörren, vanka upp till skogen och känna alla lukter.
Helt ärligt, har ni känt nåt som luktar så himla gott som skog, mossa och träd under höst och vår?
Har ni inte ens testat, så ta på er ett par rejäla skor och gör det. NU!
Helst ska det finnas en sjö i närheten, för att upplevelsen ska bli komplett så ska ni sätta er vid sjön, titta på vattnet, käka en smörgås, dricka en mugg med nåt gott i och bara njuta.
Det är livskvalité.

På min och Rickards 1 årsdag, då hade vi funderat på att åka till Paris. Både han och jag vill se staden, och uppleva kulturen. Vi tänkte att det skulle kunna vara riktigt mysigt, härligt och underbart.
Men, istället, efter många turer fram och tillbaka bestämde vi oss för hur vi ville fira våran dag.
Vi tog på hundarna selar, på med kängorna sen gick vi ut i skogen med en ryggsäck med matsäck i, vi gick tills vi hittade en mysig liten sjö med en slogbod. Där satte vi oss och bara var, jag och han.
Det är ett av de finaste minnen jag har av våran tid tillsammans.
Vem trodde de om mig för 10 år sen?
Inte pappa iallafall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0