Förklara gärna för mig.

Hur, ni som röstat på Eric Saade tänkte. Tänkte ni såhär att hela Europa är fyllt av 4 åriga tjejer som styr familjen med järnhand och får rösta? Eller tänkte ni att låten faktiskt är bra?
Och om ni tycker att låten är bra, vad jämför ni med då? Imse vimse spindel eller Nicke Borgs Leaving home?
Men okej, jag är iallafall lycklig över att the Moniker inte vann. För då hade jag skämts ögonen ur mig, trots att vi med största sannolikhet inte hade fått vara med i Eurovision i år då heller.

Och vad va de för löjl med internationella jurysar?! Som dessutom röstade hur dumt som helst.
Och kom inte och tjata om att det finns olika smaker och stilar, för det här är min blogg. MIN. Och här är jag diktatorn som bestämmer helt själv vem det är som har rätt. Idag, precis som de flesta andra dagar, är det jag.
Och hade jag fått bestämma hade Nicke Borg, möjligtvis Sara Varga vunnit. Men Nicke Borg, helt klart.
 Bara scenshowen får mig att rysa.

Men nejdå, ni får väl styras av era fyraåringar och rösta på småpojkarna, som låter exakt likadana, allihop. Som man dessutom inte ser skillnad på. Har vi tur så blir resten av bidragen till Eurovision bara andra småpojkar, då spelar det ingen roll vem som vinner, det spelar ingen roll ens vem som sjunger. Då kan vi rationalisera och spara lite pengar för Tyskland, vi låter en kille köra sin låt, sen spelar vi samma låt, som alla länder. Då räcker det ju med att byta skylten med flaggan på!

Jag menar, är inte det den smartaste idéen?
Jo, som vanligt bara sprutar det ut bra idéer ur mig! Jag blir alldeles stolt över mig själv.
Nobelpriset till Isan, eller vad säger ni?

Ikväll ska jag iallafall till Parken och se på Elisas, men först ska det städas bil och åka på kalas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0