Rabarbersaft och barnmorskebesök

För att ha haft en dag då jag inte skulle gära nånting alls, ja då har rätt mycket blivit gjort faktiskt!
Jag har vart hos barnmorskan, jag mår bara bra, men M-B är som sagt lite liten, magen är lite liten.
Men, jag var vääääldigt liten när jag kom, så det kanske går i generna? Vem vet?
Sen var jag och handlade avmaskning till alla djuren, på apoteket, där kan dom ta betalt ni!
Avmaskning för hela lilla familjen, gissa vad det gick på? Gissa!
465 spänn!!
Jag höll på att trilla av stolen (om jag hade setat på nån stol vill säga).
Så snart ska dom få njuta, dom små liven.
Lillemor äter väl glatt upp tabletterna medans Ingvar och katterna är skeptiska, been there, done that.

Sen har jag taktikvilat på soffan och mått dåligt av värmen, jag är ingen sommarperson.
jag vill ha det liiiite kallare än såhär, och nej, absolut inte -30. Men runt 20, då är jag helnöjd, då är det dessutom badväder.

Nu på ättämidda kvälla så har jag lagat lite mat och potatis till maken, färskpotatis är vansinnigt gott alltså!
Och sen ställde jag mig och kokade rabarbersaftde vart väl en 3-4 liter ungefär, perfekt att ha och bjuda på.
Om den inte smakar rumpa vill säga, men min lilla provsmakning kändes då mer än okej!

Jag gick ut med ett glas åt Rickard när han klöpp gräset, han verkade skeptisk, men de är nog mest för att han vill ha sin mammas saft, den är rårörd och med ganska mycket citron i.
Den här smakar BARA rabarber, och det gillar jag.
Jag får åka till farfar Allan och farmor Maj-Lis och hämta mer rabarber och göra sån som han vill ha med.
Vad gör man inte för kärleken som är så duktig och hugger ved, klipper gräs och donar grejar mest hela dagarna?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0