Jag ska, jag ska!

Ja, jag ska gå upp ur sängen, och jag ska klä på mig och jag ska dessutom slänga i en tvättmaskin.
Men jag kanske inte vill riktigt än?
Jag kanske tycker att det är ganska behagligt att sitta här i min ensamhet och tysthet och bara tomkolla fejjan och fundera.
Dagens djupa fundering är om jag kommer få sova ordentligt någon natt innan M-B kommer.
Det tror jag ett stort : NEJ på.
Inatt så vaknade jag halv 3 nämligen, upp och pinkade lite, man är ganska pinknödig som gravid. För er som ingen berättat det för. sen låg jag vaken till ungefär 5, tätt ätte 5 kan man säga
. Och för er som inte förstår ren svenska (dalmål) så betyder tätt ätte: strax efter.
Se där, har jag gett er en språkkurs också!
Alltså, jag är väl för snäll jag.
Ett till ord som jag tycker att alla i hela världen borde veta vad det betyder, eftersom det är sååå självklart (för mig) är ordet: Butt. En Butt, flera Buttar.

Här har ni en typisk vanlig butt. Nu fattar ni, eller hur?
Imorgon ska vi ut på finmiddag, jag och maken och makens jobb.
Där ska jag svassa runt i min klänning (läs tält) och äta mig tjockare och bara vara trevlig med alla.
Hur nu det ska gå till vet jag inte, varken tjockheten eller trevligheten.
Jag har haft ett par tykna dagar, ni vet såna dagar som man egentligen inte ska träffa människor.
Människorna man träffar är idioter, mest för att dom är dumma nog att finnas till.
Inte dom jag känner kanske, men alla andra.
Men, har vi tur hinner det gå över tills imorrn, man kan alltid hoppas.
Ja, men nu verkar Ingvar vilja gå ut och pinka, så det är väl dags för mig att ta mig i kragen och göra lite måste.
Läs med betoning på LITE.
Ja, jag är språkpolis idag. Förlåt mig.


Kommentarer
Postat av: Mirre

Du är ju för härlig Isa :) alltid lika kul att läsa din blogg. Nu är det väl inte långt kvar, spännande :) Kram på dig

2011-06-16 @ 13:24:35
URL: http://miiran.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0