Går av på mitten

Jag hoppas innerligt att marängbottnarna kommer lossna från bakplåtspapperet imorrn.
Annars får gästerna tugga noggrant!
Fluffet står i kylen, krämen står i kylen.
Sockerkakan gör jag imorrn bitti.
Då måste jag dessutom dammsuga ur soffan, extrasuga upp allt hår från golvet oh sen torka av det en vända.
Dammningen är iallafall klar, duktigklapp på mig.
Jag tror jag går av på mitten, men min lilla man han har bara legat med handen innanför kallingarna och sett på tv hela dagen.
Nej nu ljög jag, han har faktiskt sovit, kokat spaghetti och stekt korv också.
Jag är sjukt imponerad.
Speciellt eftersom att det är han som vill ha det kliniskt rent hemma när det kommer folk.
Och jag går av på mitten.
Jag lovar.
Jag är helt säker.
Kloklippningen tog liksom sista lilla smärttröskeln, slet upp den och kastade den över axeln med ett elakt hånflin.
Det värsta är väl att varken Ingvar eller Lillemor vart glada över att få manikyr.
Skitsura, mer åt det hållet hamnade dom.

Sen vill jag skänka en tanke åt Norge, åt dom som verkligen har rätt att klaga.
Världen är en konstig plats, med grymma människor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0