Alltså, ni som tydligen tog illa upp på förra inlägget jag skrev.

Alltså, ni som tydligen tog illa upp på förra inlägget jag skrev.

Dom som känner mig det minsta lilla skulle vet att jag tycker egentligen att alla barn är jättesöta.

Men, det här är MIN blogg, här skriver jag om vad JAG tycker.
Och det är faktiskt så, att för ett år sen, då hade jag ett sånt barnsug att jag tyckte alla bäbisar var så söta att jag skulle kunna ha dom på färska jordgubbar, jag hade kunnat tagit alla bäbisar och bara gullat sönder dom.
Men nu, när jag vet att jag snart kommer få min alldeles egna, så är inte ALLA barn världssöta längre.
Dom ser ut som helt vanliga ungar.
Och ja, det kanske va klumpigt av mig att använda ordet "fula", men snälla rara, en nykläckt bäbis som inte är din egen.
Den är röd, skrynklig, har krokiga ben och skriker.
Är den jättesöt?
Känner du att hjärtat värker av kärlek till det lilla röda knytet?
När du dessutom har ett alldeles eget underverk på väg eller i famnen?
Är andra människor så storsinta att dom tänker - Ja här är mitt barn, men kolla det där, åååh det var ännu sötare! ?
Gör människor så?
Jag kommer inte göra så, tror jag.
Men okej, förlåt om nån trodde att jag sagt att just erat barn är fult.
För det tycker jag garanterat inte.

Jag tror att jag kommer tycka precis som de flesta andra, att mitt barn är det största underverket som finns på jorden.
Att det är det finaste jag någonsin sett.
Och att alla andras barn inte kan ens komma i närheten av hur fantastiskt mitt barn är.
För jag tror att det är så man fungerar.
Men jag vet inte, jag har ingen aning om nånting mer än att jag tycker redan nu att M-B är det största miraklet som någonsin hänt denna jord.
Sen får ni andra tycka precis vad ni vill.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Nu har du väl gått över gränsen iaf?

Att du ens vågar skriva något sådant.

Jag tycker iaf att alla är söta från första minuten.

Att dom är röda och krokiga som du skriver är juh charmen hos nyfödda.



Börja tänk lite!

2011-07-04 @ 15:11:52
Postat av: Micco

haha Isa du är den roligaste jag vet! Själv tycker jag inga nykläckta bebisar är söta, har aldrig gjort, som sagt rosa å skrynkliga! Ber om ursäkt i förskott till Maj-Björn ;P

2011-07-04 @ 16:51:42
URL: http://msquinn.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha!

Jag håller med. När min son kom ut så sa min mamma som var med mig på förlossningen...-vad söööt!

Inte min första tanke dock. Det första jag ser är en platt näsa, grisrosa hud och jättemycket hår. JAg trodde på allvar att jag hade fött ut en shimpans istället för ett barn. Men 3 dagar senare så var han det sötaste som världen hade skådat, enligt mig. Varför ta åt sig av det faktum att nya bebisar är mörbultade efter en lång graviditet+förlossning. =)

2011-07-04 @ 20:31:47
Postat av: Theresa

Man ska inte be om ursäkt för att man har en åsikt. Du gör helt rätt, you go!

2011-07-05 @ 08:03:32
Postat av: Smsa Låna

Kul att du bloggar! Fortsätt så :D

2011-07-19 @ 07:47:21
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0