Barnlöshet ligger mig varmt om hjärtat, fö...

Barnlöshet ligger mig varmt om hjärtat, för er som inte förstått det än. Så jag ser väldigt ofta på dokumentärer om adoptioner, det är så sjukt intressant! Just nu går det en om homoadoptioner, som också ligger mig nära hjärtat. För självklart ska homosexuella få adoptera! Så många barn i den här världen har inga föräldrar, och Självklart är två föräldrar av samma kön bättre än inga föräldrar alls. Och säkert bättre än många föräldrar där det finns både en kvinna och en man. MEN, ja självklart finns det ett MEN, så behöver barn förebilder av båda könen. Jag tror inte att det är nyttigt att det bara finns människor av ett kön runt barnen. Tillexempel tror jag inte på att uppfostra barn i, som exempel, ett kvinnligt kollektiv, med hemundervisning. Och jag tog nu ett extremt exempel. Som jag hoppas ni förstår. Utan om jag skulle vara lesbisk, eller ensamstående, och adopterade skulle jag vara jättenoga med att blanda in, tillexempel, mina bröder, för att få ett annat sätt att se på saker. För olika vinklar på livet, det har kvinnor och män.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0