Far-Kär

Min pappa och jag talade idag, och vi kom överrens om att M-B får vänta till älgjakten med att komma.
Kommer den vid jakten kommer pappa aldrig kunna fira den på rätt dag, men han kommer i alla fall komma ihåg på ett ungefär när den fyller.
Jag fyller år i älgjaktsveckan, 9 oktober, ofta fyller jag på självaste premiären.
Det är enligt pappa årets viktigaste dag.
För att jag fyller? Tänker ni nu. Hin har ju en skräldus med bröder, skiter han i dom?! Tänker ni sen.
Men nej, där bedrar ni er allt!
Jag skrev ju att det är älgjaktspremiär. Det är därför det är årets viktigaste dag!
Ni skulle se min pappa när det börjar dra ihop sig till jakt, han är som en femåring på julafton.
Ögonen tindrar, han är alldeles yrslig i bollen och försöker man ta upp nånting man vill prata om, då får manofta ett - Hummel mummel, vart har jag den dääääär då?
Den däääär, är då alltid typ bästa jaktkniven, eller nåt annat ovärderligt redskap inför jakten.
Tur han har Kerstin, hon håller koll på honom, där i hans jakt yra.
Om jag ahde fått en krona för varje gång jag har fått höra oerhört spännande historier om älgpass, inskjutningar av bössor och allt annat runt just jakt. Då skulle jag vara rik idag.
Men, jag gillart, jag älskar smaken av hemmaskjuten älg, älskar lukten av nykokt pölsa.
Då är det ett billigt pris att betala, att ens födelsedag blir bortglömd för 24 gången i år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0