Förvärkar

Jag var hos barnmorskan idag.
Jag skulle stannat hemma.
Jag skulle inte ha börjat ringa och gnälla ens en gång.
För hur vart det här?
Jag har tydligen börjat få förvärkar. Kul. I vecka 26. Kul.
Så nu är jag ordinerad lite vila. Kul.
Men imorrn ska jag ut och jobba kväll, kanske vore smart att byta åt mig en lapp med så lite trappor och så lite lyft som möjligt. Men jag ska vara på en bra grupp, så det ska gå bra.
Men jag kan berätta för er att det inte är ett dugg kul att ha förvärkar. Jag trodde att det kanske var, ja lite växtvärk, eller ja vad som helst, men inte det.
Men men, så länge jag sköter mig och inte sliter allt för mycket, då går det bra.
Så idag har jag gjort absolut ingenting, skittråkigt har jag haft.
Som tur är kom Liza med sushi till mig så vi åt, och nu är Rickard hemma.
Så nu ska jag väl fortsätta att vila mig, så att jag är bra tills imorrn.
För visst blir jag bra tills imorrn va?


Kommentarer
Postat av: Ida

Ta det lugnt som fan och vila järnet. Du vill INTE föda en extremprematur eller prematur överhuvudtaget, jag lovar!!! Bara det håller sig till förvärkar som inte gör någon påverkan.

2011-04-28 @ 18:35:25
URL: http://trolltoka.blogg.se/
Postat av: Marthina

Så vitt jag är införstådd så om du börjat få det nu. Så ska du i huvudtaget inte lyfta något alls, ingenting med mycket rörelser såsom gå i mycket trappor. Ta hand om er och vila även fast det är tråkigt!

2011-04-28 @ 20:46:41
Postat av: veronica

du måste vila isa !! jag lovar, du vill inte föda nu. Tänk så. Tänk på erat barn. Tycker du inte alls ska jobba ikväll. Det måste dom förstå! sådeså



och du! Tack för att du är på min sida, ska vi skicka brevbomber till dom? ;p

2011-04-29 @ 14:06:03
URL: http://sstromberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0