Galet, helt galet!

Det är helt galet, nu är vi officiellt i slutet på september, och efter september kommer ALLTID oktober.
Och i oktober, då börjar vi, dagen före min fylleriårdag, då börjar jag spraya, jäklar i min lilla låda så häftigt!
Idag måste vi ta oss till Borlänge tror jag, jäkligt trist att va tvungen att åka upp efter Rickard slutat, så kanske, kanske kan vänta tills imorgon. Men sen måste medecinerna hämtas.
Tack gud för högkostnadskortet!
Vi fick veta av läkaren att vi skulle ta med stora plånboken, vi får ju "bara" betala 1800, sen går ju kortet in. Fan vad bra vi Svenskar har det egentligen!
Utan kortet hade vi fått betala ungefär 8000 kronor, minst, och det är ju bara förspelet för att bli gravid, sen betalar vi alla läkarbesök utanför det, plus alla blodprover, ultraljud och allt som ska till.
Grattis ni som bara viker kalsonger och blir gravida, jag är inte ett dugg avundsjuk, nej nej, inte ALLS!
Men, det är ju tur att vi har den ekonomin som krävs, iochförsig skulle vi väl inte planera det här annars, men iallafall.

Idag gick jag av någon anledning upp 7, drack lite kaffe och började putsa fönster och byta gardiner. Men jag är så förkyld fortfarande så jag orkar ingenting! Jag blir helt slut på en gång! Men ett fönster är klart, piffat och färdigt! Och idag kommer fönstren som ska vara uppe också, massa pengar, men de ska vi tjäna in på värmen inom 5 år har jag räknat ut. Men kändes lite bittert ett tag att vara tvungen att ta lån på alla pengar man betalat tillbaka nästan, men de går de med, vi får ju dessutom en värmepump också, så jag ser det positivt.
Livet är bra ljust och vackert alltså.


Kommentarer
Postat av: Therésa

Härligt härligt bejben! :D

2010-09-20 @ 14:29:57
URL: http://storstadslantis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0