Mycket nu!

Det har varit lite mycket nu, så jag har totalt bortprioriterat bloggen. jag orkar inte allt har jag märkt, och bättre att orka annat än blogga.
Vi har äntligen fått tid för spolningen nu, på Fredag, skoja inte att jag är så sjukt nervös.
Har inte sovit många stunder inatt och är så klubbig i magen att det inte är klokt!
Men det ska bli så vansinnigt skönt att få det gjort, få se om allt fungerar som det ska. Det är bara det kvar nu, på våran väg mot IVF.
Häromdagen så insåg vi att de flesta nog inte vet hur hela den här IVF vevan fungerar. Så nu blir det en snabbskola här.
När vi väl kommer till Ivf stadiet, då kommer dom ta ut ägg från mig, boosta på dom som dom är perfekta, ta spermier från Rickard, boosta på dom så dom är perfekta. Plantera in spermien i ägget och sen plnatera tillbaka det i mig.
Dey här var en fruktansvärt förenklad version, det är för det första flera ägg som befruktas samtidigt, men bara ett som planteras in.
Men, det är MINA ägg och RICKARDS spermier, ingen annans.
Våra gener, vårat barn.
Men det blir inte gjort i sängkammaren.


Kommentarer
Postat av: Ida

Önskar dig/er all lycka imorgon!

2010-05-27 @ 22:25:47
URL: http://trolltoka.blogg.se/
Postat av: jenny laakso

hej, har följt din blogg och jag tycker synd om dig om att du inte kan bli med barn utan att de måste ta ägg från dig och hålla på o exprimentera. jag ahr en dotter och jag o min sambo skulle ha fått ett syskon till alexandra(min dotter heter så) men det slutade i missfall. en fruktansvärt sådant) sen fick jag veta att jag kanske inte kan skaffa mera barn på grund av min sjukdom. det har gått upp o ner o har vart dåligt med prover o allt. för skulle det hända att jag blir med barn igen så kan jag dö. eftersom min njure tar så mycket stryk och att värderna är dåliga...:( men blir det bra med värderna så kan jag klara en graviditet. men jag tycker så himla synd om dig och jag verkligen önskar att det kommer gå bra för dig:D håller mina tummar verkligen jätte hårt. :D

2010-05-28 @ 01:27:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0