Kryckan, that´s me!

Humpedum, här sitter jag med foten i vädret, fortfarande, foten gör ännu mer ont idag, så jag kan inte jobba. Och det vill jag veerkligen göra. Men men. Får ta igen de nästa vecka istället.
Nu väntar jag bara på att klockan ska bli strax före 1 så att vi kan åka till Säter och tömma mig på ölite blod igen. Förra provet visade tydligen att jag inte har någon ägglossning, så då ville läkaren att jag skulle ta ett nytt prov den här månaden. Sen är det bara att vänta på att få ringa och boka äggledarspolning också. det är inte så jäkla bara de här inte. Men, det ordnar sig. Det här provet måste vara bra den här gången!
Det värsta med hela den här processen är inte att jag hela tiden får bakslag på min kropp, hormoner som inte är som dom ska, ägglossning som inte sker, ni fattar, utan det värsta är väntan. Jag som har ett sånt kontrollbehov kan inte göra någonting för att snabba på processen, jag kan bara passa tider, ringa samtal, boka möten. Inget mer. Och det börjar tära på mig. Inatt låg jag vaken hela natten och bara funderade på vad som ska hända här näst. Vad proverna ska visa, när läkaren ringer och när/om IVF behandlingen börjar.
Ta dagen som den kommer? Nja, inte jag då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0