Pengar

Jag har som sagt en lillebror, han är 15 år, alltså 8 år yngre än mig. Och jag tror han är schizofren.¨
Ena sekunden så är han så snål att han skulle skrika när han skiter, och andra har han inte det minsta begrepp om pengar alls. Inte ett jota.
Han fattar inte att det är viktigt att alltid ha pengar på telefonen, och har inte råd att fylla på den heller, men han kan köpa spel till sin dator 12 gånger i månaden. Han kan köpa godis för 1 krona 100 gånger, för då är det billigt, men inser inte att det blir 100 kronor han gjort av med. Det är då såhär det verkar iallafall, och jag blir apjädransgalen. Sen så skulle människan helst äta bara rent socker och sen sova 22 timmar per dygn, han är ju trött. Han orkar ingenting, ja, förutom att spela spel hela nätterna och skicka sms dygnet runt till alla människor, utom till oss, när det behövs tillexempel handla. Nej för där blir det dyrt igen.
Han tar hellre att jag blir apgalen när jag kommer hem och märker att allt som finns i skåpen är slut, jag bråkar och skäller, han blir sur, vi blir sams.
han får dessutom god hjälp emellanåt, som igår.
Jag tog så lite mat med mig i lådan som möjligt, för att det skulle räcka åt dom små pojkarna.
Men tydligen så hade jag ÅTERIGEN tagot med mig kylskåpet, eller låst det och tagit med mig nyckeln. För när jag kom hem imorse står det pizzakartonger, en halvt urdrucken cola och dressingen vi köpte förut på bordet. Och dom, ja dom sover, dom har ju spelat tvspel hela natten, druckit sig nån öl och ätit upp nötterna jag köpte till mig.
Så idag, gissa vad Rickard har i lådan när han jobbar? Jo, resterna jag hade tänkt ut, och sagt, att jag tänkte att jag skulle kunna få äta av idag. Och jag själv lär ju laga mat till oss 3, plus att vi ska ha lådor, jag jobbar dygn imorrn igen, och Rickard jobbar 12 timmars pass tror jag, dessutom ska ju Frans ha mat, i en låda, helst ska jag åka hem och värma den också. För fixa själv, det kommer aldrig att gå.
Det absolut värsta är nästan att Frans är egentligen så jääävla duktig, ansvarsfull och världens bästa.
Men den personligheten försvinnr emellanåt.
Märks det att jag är lite lätt trött på folk och pmsig kanske?
Neeeejdå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0