Helt galet!

Imorgon har jag varit gift ett år, ett helt år har jag varit en annan person än den jag föddes som, ett helt år jag har varit Isa Ewert istället för Isa Petterson.
Och vilket jädrans år det har vart.
Farmor har dött, Mormor Inga har dött, vi har renoverat, jag har skaffat mig massor av jobb, vi har bytt bil och fått en trasig bil ståendes i Hedemora i ett halvår. Vi har gjort en infertilitetsutredning som dom inte hittade några fel på och blivit remitterade till IVF, vi har bråkat, blivit sams, gråtit och skrattat.
Men framförallt har vi älskat varandra, varje dag, dygnet runt.
Vi blir starkare tillsammans ju mer som händer och jag är så tacksam över att jag får finnas till, just nu, just idag.
När jag sitter här med halsont, lite hostig, feber i kroppen och peppar inför att jobba imorgon och sen ha hejdundrandes bröllopsfest hela kvällen!
 Vi ska fira kärleken, för kärleken finns varje dag i allas liv, det gäller bara att öppna ögonen och se den.
Jag fick mina ögon öppnade, jag såg mig runt i världen och insåg att det är fantastiskt och underbart att leva, varje dag, bara man kollar genom glaset från rätt håll.
Så imorgon ska vi ha tapasbuffé på gården, jag hoppas det kommer massor med människor, glada & positiva människor. Och det brukar det göra, för det är nog mest såna jag känner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0